Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roy & Steve Koning - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roy & Steve Koning - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy & Steve

06 September 2014 | Vietnam, Hoi An

Hoi allemaal

Hier ons nieuwe reisverslag inmiddels vanuit Hoi An!!
Maar waar waren we gebleven o ja vanuit Hanoi zijn we met de nachttrein naar Hue gereden!
De trein hier in Azië was voor ons allebei een nieuwe ervaring en we namen de nachttrein. De reis zou ong. 10 uur duren en we hadden het advies gekregen om de dure slaap coupe te boeken. Dit gedaan en zo'n coupe moet je met ze 4-en delen. Godzijdank had ik me reislakens meegenomen want Jezus wat waren die lakens in de trein smerig zeg! Bij ons in de coupe zaten een Vietnameze jonge vrouw met haar zoontje. Na wat gekletst te hebben zo goed en kwaad als dat ging hebben we dat jochie kennis laten maken met apenkoppen en winegumes, hahaha en lekker dat hij het vond. Toen dachten Steve en ik even op de iPad te gaan nou ik heb nog nooit een 7 jarige zo bij gezien met candy crush hahaha super leuk om te zien!! Na veel gezeur van zijn moeder kregen we de iPad terug en zijn ze gaan slapen. Na ong 4 uur verlieten hun de trein en zijn wij gaan slapen! Tot we om 5 uur in de nacht bruut wakker werden gemaakt door een stel chagrijnige Vietnamezen die de reis verder bij ons in de coupe zaten . Uiteindelijk na een reis van zo een 13 uur waren we op onze bestemming!!

Hue hotel hier viel wat wat tegen net zoals het plaatsje zelf!
Wel de oude keizerlijke stad daar bezocht op ja ja de fiets, dat was wel heel gaaf om te zien!!!
Vanuit Hue zijn we met de bus naar Hoi An gereisd een rit van ong 4 uurtjes maar wat een mooie omgeving. We moesten in de ochtend 1,5 uur wachten op. Onze bus en toen kwamen ze aan met zo' 'n slaapbus hahahaha ach we zijn weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen( al was dat mega stinkende toilet aan boord vreselijk ).

Na Hue zijn we dus inmiddels aangekomen in Hoi An dit is echt een super leuk oud stadje! Met een heel leuk " centrum " leuke restaurantjes barretjes ect echt op en top vakantie gevoel!!!
We zullen hier een dag of 5-6 blijven even een beetje bijkomen van al het reizen en cultuur snuiven!!

We moeten vanaf het hotel ongeveer 20-25 min fietsen door de bloedhitte maar dan heb je ook wel een heerlijk strand.

We gaan van hier uit 2 dagen naar Danang omdat we besloten hebben vandaar uit door te vliegen naar Phu Quoq Island ( ik zou zeggen Google het even )
Hier hebben we alvast een mega gaaf resort geboekt om echt even te kunnen genieten.... Al is er op het eiland nog wel wat bijzondere dingen te zien!!!

Ook hebben ze door heel Vietnam een festival de viering van de zomer naar de herfst!
Er gaan verschillende groepen kinderen op pad waarvan een aantal met maskers op en 2 in een lang drakenpak verkleed. De draak klimt dan hoog in een paal super leuk om te zien!
Dit vindt zelfs plaats gewoon midden op de kruising niet normaal hoeveel mensen er verkeer er dan uit het niets om heen staat! Wel super gaaf om te zien.
Ook komen ze langs op terrassen ect als je dan een klein bedrag schenkt zou je veel geluk moeten hebben in de toekomst !
Of te wel Steve en ik worden heel gelukkig samen

• 06 September 2014 - 13:28

Marijke:

Wat geweldig mooi om te lezen! Heel veel plezier nog! Hier nog geen satéprikkers gevonden

• 06 September 2014 - 14:05

Hans:

Hey Steve en Roy, leuk dat jullie de ervaringen zo met ons delen.
    Oma-boven zat alweer met smart op dit verslag te wachten, we laten het haar zondag lezen.
    We gaan dan met z'n allen naar het PK-huis Houtlust, om mijn verjaardag alvast te vieren.

Groetjes van ons

• 06 September 2014 - 20:50

Ilona:

Leuk om door jullie op de hoogte te worden gehouden. Ben heel benieuwd naar jullie foto's. Heel veel plezier nog en lekker genieten groetjes xxxx

• 07 September 2014 - 19:58

Pris:

Hihi met een kind in de trein. Ik kan jullie eerste gedachte wel raden :-) Leuk kanjers. Geniet xxx