Phu Quoc - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Roy & Steve Koning - WaarBenJij.nu Phu Quoc - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Roy & Steve Koning - WaarBenJij.nu

Phu Quoc

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy & Steve

17 September 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zo daar zijn we weer, waar waren we gebleven o ja Da Nang de laatste dag wilde wij hier een heerlijke Spa behandeling nemen dus gedaan. We zaten in een goed luxe hotel dus dan verwacht je er ook wel wat van. Nou het werd 1 grote teleurstelling Steve is tijdens de behandeling boos weggelopen omdat ze het zeer slecht deed. En ik kreeg de vraag of ze " de baby " ook moest masseren. Nou ik kan je vertellen ik heb geen baby in de kamer gezien dus je weet wel wat ze bedoelde. Gelijk geklaagd bij de manager ( en als ze hier iets haten is het als je gaat klagen ) nou tot aan de hoge baas werd er bij gehaald. Uiteindelijk stonden ze met 3 verschillende managers in onze kamer met 1000x excuus en uiteraard hoefde wij niets te betalen.
Hierna lekker gegeten in de stad en konden we er eigenlijk keihard om lachen!!!!

De volgende ochtend vertrokken we met het vliegtuig naar net eiland Phu Quoc, waar we echt hoge verwachtingen van hadden.
Op de ochtend van het vertrek hadden we ons verslapen maar gelukkig toch nog op tijd op het vliegveld! Bij het inchecken ging er van alles mis met verkeerde bestemmings labels op mijn tas dus na een hoop geregel en flink wat stress konden we op pas.

Op het eiland aangekomen kwamen we op ons resort wáar we een leuk bungalowtje hadden geboekt.
Op zich de 1e 1 1/5 dag hadden we redelijk mooi weer en hebben we wat relax aan gedaan. Echter hierna sloeg het weer totaal om ivm een storm richting China en hebben we echt 3 dagen volop regen en ik kan je zeggen heeeeeeel veel regen gehad.
Het eiland zelf is ons echt zwaar tegen gevallen. De mooie witte stranden ( al hadden we er niets aan qua weer ) die je op alle plaatjes ziet zijn er in de verste verte nog niet.
Het eiland is totaal in opkomst dus er is eigenlijk nog helemaal niets geen leuke restaurantjes / barretjes / bezienswaardigheden niets.
We besloten gezien het weer om toch maar een eiland tour te doen en ook die sloeg echt nergens op maar ja na 1 dag in de bungalow film kijken waren we er wel klaar mee.
Tijdens de tour hebben we gezien dat het eiland echt nog in de kinderschoenen staat alles is smerig vervallen of volop in aanbouw, ik moet eerlijk bekennen heb zelfde zo een lelijk eiland gezien.
Hierop besloten de vlucht om te boeken en 2 dagen eerder te vertrekken. In ons resort zat nog een super gezellig Nederlands stel en een beetje de avonden met bier en cocktails samen door gebracht. Ook zij besloten hun ticket om te boeken en met ons mee naar Ho Chi Minh te vliegen. Wij nog dollen als de vlucht maar niet gecanceld wordt vanwege het slechte weer.
Wij vlogen namelijk met de Australische easyJet dus je weet maar nooit!

Dus wij vanochtend met ze 4e naar het vliegveld en ja hoor vlucht gecanceld hahahaha ik dacht dat we alle 4 gek werden. Uiteindelijk 3,5 uur later ( na 5 uur op een super klein vliegveld ) konden we toch nog naar Ho Chi. Minh vliegen. Ik moet zeggen we hebben we onwijs veel los gehad op het vliegveld!

Uiteindelijk aangekomen in ons hotel hebben we besloten na deze dagen van ellende hahahaha ( oke we zijn een beetje verwend ) onze kamer zelf te upgraden en zitten we heerlijk luxe de laatste dagen.

Net even de stad in geweest en heerlijk we al die drukte , de brommers alle leuke barretjes ect ect!!! We komen weer helemaal tot leven hahaha

We zullen hier onze laatste dagen van deze toch wel erg gave en mooie reis doorbrengen.
Morgen avond sluiten we af met Marloes en robin en kunnen we waarschijnlijk alle 4 keihard lachen om ons eiland drama .

Wij gaan nu nog even van een cocktail genieten en houden jullie weer op de hoogte!!!

• 17 September 2014 - 17:24

Ilse:

Lekker einde! Doen jullie goed!!!
    Geniet ervan! Kus van ons!
    Xxx Rob, Ilse en Jay

• 18 September 2014 - 11:45

Ilona:

Jammer dat het eiland zo tegen viel, maar geniet nu maar lekker van de luxe in de laatste dagen.